במידה ואתם מעוניינים לבצע הגדלה של איבר מינכם בשיטה אשר אינה כוללת התערבות כירורגית, הזרקה חומצה היאלורונית עשויה להוות אלטרנטיבה לכך. שיטה זו נחשבת כיום לפופולארית ונמצאת כבעלת סיכויי הצלחה גבוהים יחסית לצד סיכונים וסיבוכים קטנים ביחס לשיטות אחרות.

טיפול זה מיועד לאלה אשר סובלים מתופעת מיקרופניס  – איבר אשר מוגדר מבחינה רפואית כקטן מעל לנורמה ובעקבות זאת קיים קושי לקיים יחסי מין באופן תקין או קושי בהטלת שתן. אך גם מתאים לכל אחד אשר מעוניין לעבות ולהאריך את איבר מינו מכיוון שהוא אינו מרוצה מגודלו הנוכחי והמצב הקיים גורם לו למתחים, לחצים נפשיים ולפגיעה בתפקוד המיני.

מהי חומצה הילואורונית?

חומצה הילואורונית הינה חומר אשר קיים בגוף האדם ומיוצר באופן קבוע. חומר זה התגלה עוד בשנות ה-30 של המאה ה-20 ולאורך השנים נעשה בו שימוש רב בתחום הפלסטיקה והאסתטיקה, כמו בניתוחי עיבוי שפתיים והגדלת חזה, טיפולים אשר מאושרים כמובן על ידי משרד הבריאות. החומצה נמצאת מתחת בשכבות התחתונות של העור, כאשר ניתן לייצרה גם באופן מלאכותי על ידי הנדסה גנטית ולהוסיף לה תכונות נוספות במסגרת תהליך זה.

הכנה לפני הטיפול

אין צורך בהכנות מיוחדות, אך נמצא כי ישנו קשר שלילי בין החומצה ההיאלורונית לויטמין E ולתרופות אנטי דלקתיות (כמו אספירין) אשר עלולות להגביר דימום וחבלות. לכן אין לקחת תרופות אלה לפני הטיפול וזמן מה לאחריו.

כיצד מתבצע הטיפול?

חשוב להדגיש כי אין מדובר כאן בתהליך כירורגי. הטיפול נעשה באמצעות הזרקה לרקמות תחת שכבת העור של הפין (את כמות החומר ומספר ההזרקות הרופא יקבע בהתאמה אישית למטופל), ללא כל פגיעה בעצבי הפין אשר נמצאים בשכבות תחתונים יותר. לאחר ההזרקה החומצה מייצרת שומן קולגן, סופחת מים והתוצאה היא ניפוח של האיבר והגדלה בעובי ובהיקף של כ-2-3 ס"מ, כאשר עשויה לחול גם הגדלה של כ-2 ס"מ באורך האיבר במצב רפוי ואף במצב זקפה לאחר מספר חודשים.

אך תוצאה זו אינה ודאית והמטרה העיקרית בטיפול זה הוא עיבוי האיבר. הטיפול נעשה בהרדמה מקומית ולא מורגש כל כאב במהלכו. החומר נספג באופן מלא לאחר כשנה ולכן כדי לשמר את התוצאה ואף לשפרה יש לחזור על הטיפול אחרי כשנה-שנתיים. משך הטיפול הוא כ-45 דקות

יתרונות

  • תוצאה מיידית
  • תהליך הפיך – בניגוד לתוצאות אחרות כמו ניתוח, ניתן להשיב את המצב לקדמותו על ידי הסרת החומר כן להשתמש בחומר סותר אשר מאפשר לבצע תיקונים במידת הצורך.
  • אין צורך בניתוח
  • תקופת החלמה קצרה
  • במקרים מסוימים עשויה לשפר את חוזק הזקפה ולהאריך את זמן ההשהייה, יתרון לאלו אשם סובלים משפיכה מוקדמת. ישנו אף טיפול ייעודי בו מתבצעת הזרקת חומצה היאלורונית ישירות לראש הפין לשם טיפול בבעיית שפיכה מוקדמת.
  • עשויה גם להאריך את איבר המין, בעיקר בזמן רפיון
  • לא נשארים סימנים וצלקות מלבד אדמומיות קלה שעשויה לחלוף תוך מספר ימים
  • טיפול פשוט ומהיר

חסרונות

  • להשגת תוצאות טובות ומשופרות יש לחזור על התהליך לאחר כשנה-שנתיים
  • התוצאה העיקרית היא עיבוי הפין, ההשפעה על הארכתו היא נמוכה יותר
  • אסור לאונן ולקיים יחסי מין במשך שבועיים

סיבוכים אפשריים ותופעות לוואי

לא ידוע על תופעות לוואי נפוצות, מלבד אדמומיות קלה וכאבים קלים שעלולים להרגיש באזור המוזרק, אבל אין מדובר בדבר שצריך טיפול מיוחד והאדמויות והכאבים הקלים (במידה והם מתרחשים) צפויים לחלוף כעבור עד מספר ימים בודדים. אך חשוב לדעת כי בתחום עשויים להיות "מומחים" חאפרים אשר עלולים לבצע את הטיפול ללא רשיון, לכן יש לוודא כי הרופא אכן מאושר לכך והוא בעל נסיון בהזרקה זו.  חשוב לוודא כי הרופא מומחה ברפואה ובריאות הגבר, בדגש בנושא תפקוד מיני. כמו כן, החומר עצמו צריך לעבור אישור על ידי משרד הבריאות בארץ.

החלמה

אין לאונן וקיים יחסי מין כשבוע-שבועיים לאחר הטיפול. ניתן לחזור לפעילות שגרתית באותו היום, מוטב לחזור לפעילות ספורטיבית אחרי כיומיים.

סגירת תפריט