ניתוח להגדלת הפין זהו תהליך כירורגי אשר נועד להגדיל את איבר המין – או את אורכו או את העובי שלו (היקף) מסיבות רפואיות או אסתטיות. מכיוון שמדובר בתהליך מורכב וישנם סיכונים שונים הכוללים פגיעה במראה האיבר וכן בתפקודו ההמלצה הרווחת בקרב הרופאים היא להימנע מהניתוח ולבצעו אך ורק במקרים חריגים בהם יש חריגה בגודל הפין והניתוח יסייע למטופל להגיע למצב של תפקוד מיני תקין. 

ניתוח להגדלת הפין

הליך כירורגי מורכב זה מומלץ עבור גברים שהפין שלהם קטן מ-8 ס"מ בזמן זקפה. במידה והפין קטן מ-7 ס"מ מדובר בבעיה רפואית הנקראת מיקרופניס, או אז יש סיבה רפואית לבצע את הניתוח לשם קיום יחסי מין תקינים. אך חשוב לדעת כי גם במקרה ואיבר המין הינו קטן מהממוצע ניתן ליהנות מיחסי מין מלאים ומספקים עם הפרטנרים, כאשר עומק נרתיק האישה הוא כ-7-8 ס"מ לערך.

יחד עם זאת, גודל זה לרוב הינו מספיק לקיום יחסי מין כאשר עומק הנרתיק הממוצע של האישה הוא באזור 7-8 ס"מ בלבד. במקרים בהם הפין קטן מ-6 ס"מ בעת זקפה מדובר בבעיה רפואית המקשה על ביצוע קיום יחסי המין.

ניתוח להארכת הפין מתבצע בהרדמה מלאה ובו מתבצע שחרור מסוים של רצועות המחברות את בסיס הפין לבטן כאשר פעולה זו עשויה להאריך את איבר המין בכ-2 ס"מ בממוצע במצב של רפיון בלבד. לניתוח יש לא מעט סיכונים וצריך לחשוב אם התוצאה במקרה זה שווה את הסיכון הכרוך בכך. מומלץ לבחון את הדברים לעומק, לבדוק אלטרנטיבות ולהתייעץ עם אורולוג ומטפל מיני בנושא לפני הפניה לניתוח.

ניתוח לעיבוי הפין (הגדלת היקף)

ניתוח זה מתבצע על ידי הזרקת שומן עצמונית, כלומר שאיבת שומן מגוף המטופל והזרקתו לפין. על השומן לעבור תהליך קפדני של סינון ועיבוד טרם החדרתו לפין.

הניתוח עשוי להתבטא בהגדלה של כ-2.5-4 ס"מ בהיקף המין במצב של מנוחה, כאשר במצב של זקפה ההגדלה היא פחותה יותר. אך אין השפעה על אורך האיבר.

בדומה לניתוח הארכה, גם כאן יש סיכונים המתבטאים בסיכון ליצירת הצטלקויות, גבשישויות באיבר ועוד.

את התוצאות יש לבחון באופן סופי לאחר מספר חודשים.

שיטות לא ניתוחיות

ישנן אלטרנטיבות לא ניתוחיות, כגון: הזרקת חומצה היאלורונית לפין אשר הינה נפוצה בניתוחים פלסטיים שונים ומאפשרת עיבוי של האיבר בהליך מהיר, כולל החלמה מהירה לאחר כשבוע. שיטות נוספות כוללות שימוש בטכניקות שונות ובמכשירים שונים, אך יעילותן מוטלת בספק.

להתייעץ עם מומחים

טרם הפניה לביצוע ניתוח להגדלה של הפין יש להתייעץ עם גורמים רלוונטיים מוסמכים כמו אורולוג ומטפל מיני. במקרים רבים, כאמור, הפניה לביצוע ניתוח קשורה לסיבות אסתטיות בלבד שמקורן במתח ולחץ נפשי, אותם ניתן להפיג באמצעות טיפול נכון. הגורם המטפל עשוי לסייע בהחזרת המורל למטופל, לשקף את המציאות בה איברו הוא תקין והוא יכול ליהנות מחיי מין תקינים ואף סוערים עם הפרטנרית. כמו בדברים אחרים בחיים, ההבדל עשוי להיות בראש בלבד ושינוי בחשיבה עשוי לשפר את איכות חיינו.

סגירת תפריט