לא מרוצים מאורך איבר המין שלכם? נושא אורך האיבר הוא מאוד רגיש בקרב המין הגברי. התפיסות החברתיות מזה שנים ודורות הן כי איבר גדול וארוך הוא סמל לעוצמה וגבריות. זאת, כאשר למעשה לאורך האיבר (במידה והוא מוגדר תקין על ידי הרפואה) אין השפעה משמעותית על ההנאה מיחסי המין ויכולת סיפוק הפרטנרית במרבית המקרים. לכן, ניתוח זה מתבצע בעיקר מסיבות אסתטיות או במקרים חריגים במיוחד של איבר קטן  מאוד (מיקרופניס).

ניתוח הגדלת איבר המין (הארכתו) בדומה לטיפולים כירורגיים אחרים נחשב למוצא האחרון והוא מומלץ לביצוע רק אם שיטות אחרות אינן מסייעות בהארכתו ובמידה והמטופל החליט באופן שלם כי הוא אינו מרוצה מגודל האיבר שלו והוא מעוניין בהארכתו. חשוב לדעת כי גברים רבים אינם מרוצים מגודל איבר המין שלהם למרות שהוא תקין מבחינה רפואית וניתן לקיים איתו יחסי מין וחדירה ללא כל בעיה – כלומר חדירה מלאה לנרתיק של הפרטנרית וסיפוקה.

אורך הפין הממוצע הוא כ-13 ס"מ ועומק נרתיק האישה בממוצע הוא כ-7-8 ס"מ, כך שאיבר באורך של כ-8 ס"מ יכול אף הוא להגיע לחדירה מלאה. במקרים בהם אורך איבר המין הוא פחות מ-6 ס"מ אז המצב מוגדר כבעיה גופנית (מיקרופניס) הדורשת התערבות רפואית לשם סיוע בהגעה למצב של קיום יחסי מין מלאים (ובמקרים אחרים גם להטלת שתן באופן נוח). כך שההמלצה היא לבצע את הניתוח במקרים בהם אכן עולה צורך רפואי לכך (וזאת גם לאחר הבנה של הסיכונים הכרוכים בהליך כירורגי זה).

לעיתים ההשפעה ההחברתית ותחושת הדימוי העצמי הירודה עלולה לגרום לנו להתנהל באופן פזיז ולקחת החלטה ללא בדיקה מעמיקה של ההשלכות ולכן מומלץ בחום לא להתבייש ולהיוועץ עם גורמי מקצועי רלוונטיים אורולוג וסקסולוג – מטפל מיני מומחה אשר עשויים לשנות את הלך החשיבה שלנו, להשיב לעצמנו את הבטחון העצמי ולתפקד היטב בחדר המיטות.

הכנות לפני הניתוח

גילוח ורחצה: יש לגלח את האזור המנותח במפשעה כ-3 ימים לפני הניתוח ולהתרחץ יום לפני.

תרופות: יש להימנע משימוש בחומרים מדללי דם (כמו אספירין) כ-10 ימים טרם הניתוח (וגם ממזונות טבעיים בעלי אפקט של דילול דם) ובכל מקרה לעשות בירור מול המרפאה מאילו תרופות תצטרך להימנע.

עישון: למעשנים, יש להימנע מעישון כשבועיים טרם הניתוח ולחזור לעישון כמה שבועות לאחריו. העישון עלול להגדיל את הסיכון להתפתחות זיהום ומאט את הליך ההחלמה.

משקאות ומזון: יש להישמע להוראות הרופא בנוגע למועד הארוחה האחרונה טרם הניתוח. על כל מקרה אין לצרוך שתייה ומזון ביום הניתוח (חובה לצום 6 שעות לפני הניתוח).

נהיגה: יש להיעזר במלווה בנהיגה אל המרפאה ובחזרה ממנה.

עבודה: לאחר הניתוח יש תקופת החלמה של כשבוע ולכן יש להתכונן לכך מראש ולעדכן את המעסיק.

כיצד מתבצע הניתוח?

הניתוח הנפוץ כיום להגדלת האיבר הוא למעשה לא הגדלה אמיתית של האיבר. איבר המין הגברי המלא אינו מצוי באופן חיצוני בלבד אלא חלק ממנו חבוי בתוך הגוף והניתוח להגדלה למעשה גורם לשחרור או הוצאה של חלק ממנו החוצה. בטיפול (שנעשה בהרדמה מקומית) מתבצע שחרור של הרצועות התומכות אשר מחברות את הרקמה וגוף הפין לעצם הערווה (פוביס) באמצעת חיתוך זעיר (בבסיס הפין בחלק העליון). שחרור זה יגרום להארכה של האיבר בכ2-3 ס"מ בזמן שהאיבר רפוי.  משך זמן הניתוח הוא עד כשעתיים.

שיקום והחלמה לאחר הניתוח

 כאמור, הניתוח דורש תקופת החלמה של כשבוע, כאשר צפויה נפיחות קלה וכאבים למשך מספר ימים וניתן להשתמש במשככי כאבים להקלה. התפרים באזור המנותח מתכלים מעצמם לאחר כחודש, והצלקת בסיס הפין תתבהר במהלך השנה שלאחר הניתוח. יש להתרשם מהתוצאות כשבוע אחרי הניתוח.

בתקופת ההחלמה יש להקפיד לא לקיים יחסי מין במשך חודש, לנוח, לא להתכופף יתר על המיטה ולא להרים משקל כבד.

יתרונות

  • הארכה של האיבר
  • העלאת תחושת הדימוי והביטחון העצמי
  • העצמת הגבריות ופוטנציאל התפקוד המיני
  • שיפור איכות החיים באופן כללי

חסרונות

  • ההליך כירורגי הכולל חיתוך, מדובר באזור רגיש לכן יש סיכון גדול יותר לסיבוכים ותופעות לוואי שונות
  • ההארכה של האיבר היא בעת רפיון ולא בזמן זקפה
  • נדרשת תקופת החלמה
  • הניתוח אינו מאפשר עיבוי של הפין אלא הארכתו בלבד
  • התוצאות הן אינן קבועות ולאחר ספיגה של השומן בגוף (לאחר כשנתיים לערך) במצב עלול לחזור לקדמותו

סיכונים וסיבוכים אפשריים

  • כאבים, דימומים, הצטלקויות וזיהומים אפשריים
  • שינוי בזווית ובמראה של איבר המין
  • בעיות זקפה ותפקוד מיני – סיכון לפגיעה ביציבות הפין בעת הזקפה ובחוזקה

עלויות הניתוח

ניתוח כירורגי להארכת הפין הינו בעלות של עשרות אלפי שקלים במרפאות השונות בארץ. במידה ואתם מבוטחים באופן פרטי או בעלי ביטוח מורחב במסגרת קופות החולים הציבוריות יש לבדוק אם מגיע לכם הנחה דרך הביטוח ואם קיים הסדר בין המרפאה לבין קופת החולים אליה אתם משויכים.

אלטרנטיבות

חשוב לדעת כי ישנם פתרונות שונים הכוללים עיבוי של האיבר (אם זה באמצעות ניתוח או שיטות אחרות) עם נתוני הצלחה גבוהים יותר. איבר עבה נראה חיצונית מרשים יותר כאשר העובי גם עשוי לשפר את ההנאה של הפרטנרית עקב החיכוך בדפנות הנרתיק בעת האקט, ולכן נשים רבות מעדיפות איבר עבה יותר על ארוך יותר. כמו כן, ישנן שיטות נוספות אחרות שאינן כוללות הליך ניתוחי, כמו שימוש בטכניקות שונות או שימוש במכשירים מסוימים המתבססים על מתיחות ופעולות אחרות שנועדו להאריכו. אך גם בטכניקות אלה קיים סיכון לפגיעה כלשהי באיבר או/ו בתפקוד המיני לצד אי הבטחה להצלחה משמעותית.

 

סגירת תפריט