לא מרוצים מאורך איבר המין שלכם? נושא אורך האיבר הוא מאוד רגיש בקרב המין הגברי. התפיסות החברתיות מזה שנים ודורות הן כי איבר גדול וארוך הוא סמל לעוצמה וגבריות. זאת, כאשר למעשה לאורך האיבר (במידה והוא מוגדר תקין על ידי הרפואה) אין השפעה משמעותית על ההנאה מיחסי המין ויכולת סיפוק הפרטנרית במרבית המקרים. לכן, ניתוח זה מתבצע בעיקר מסיבות אסתטיות או במקרים חריגים במיוחד של איבר קטן  מאוד (מיקרופניס).

ניתוח לעיבוי הפין מתבצע בעיקר במקרים והמטופל אינו מרוצה מגודל היקף איבר המין שלו. מדובר מסיבה אסתטית בעיקר ולא מסיבה רפואית.

הכנות לפני הניתוח

יש לגלח את אזור המפשעה טרם הניתוח. מנותחים שלא עברו ברית מילה ייתכן כי יתבקשו לבצע ניתוח להסרת העורלה על מנת למנוע את התנפחותה לאחר התהליך. יש להגיע עם מלווה בהלוך ובחזור מהקליניקה.

כיצד מתבצע הניתוח?

ניתוח לעיבוי הפין מתבצע באמצעות הזרקת רקמות שומן עצמוני, כלומר רקמות אשר נלקחות מגופו של המטופל, לאזור הפין. בשיטה זו משתמשים אף במסגרת ניתוחים פלסטיים שונים אחרים. ההזרקה מאפשרת הרחבה של היקף הפין הן במצב רפוי והן במצב של זקפה.

התהליך, אם כן, מתבצע בשני שלבים: בשלב הראשון מתבצעת שאיבת שומן מאזורים שונים בגוף כמו הבטן התחתונה והמותניים (בנפח של כ-60 סמ"ק לערך), כאשר שומן זה עובר תהליך של סינון (הפרדה בין תאי שומן תקינים לתאי דם) ועיבוד ובשלב השני הוא יוזרק אל הפין בצורה מדויקת ומדודה לשם הגדלת עוביו באופן אסתטי (מומלץ לבצע מספר הזרקות קטנות כדי להקטין את הסיכונים). הניתוח מתבצע בהרדמה מלאה והגדלת ההיקף תבוא לידי ביטוי הן במצב של רפיון והן במצב של זקפה. משך הניתוח הוא כשעה-שעתיים.

אילו תוצאות יתקבלו לאחר הזרקת השומן לאיבר המין?

הניתוח צפוי להגדיל את היקף איבר המין בכ-2.5-4 ס"מ במצב של רפיון וכן להגדילו גם במצב של זקפה אך במידה פחותה. ניתן להרגיש את השינוי לאחר מספר ימים, אך יש להעריך את התוצאה הסופית רק לאחר כ-3 חודשים כאשר בפרק זמן זה השומן יתמוסס באופן מלא ורקמות יחזרו למצב גמיש מלא.

חשוב לדעת כי ייתכן כי לא כל כמות השומן המוזרקת תיקלט כך שתיתכן סטייה של כ-30% בין הכמות המוזרקת לזו הנקלטת. ניתוח אשר בוצע כהלכה לא אמור להשפיע על הזקפה וחוזקה זאת מכיוון שהיא נקבעת על פי הרקמות וכלי הדם ההזרקה אינה משפיעה על הגופים המחילתיים. חשוב לשמור על משקל יציב או אף העלאה במשקל בתקופת הניתוח ולאחריו מכיוון שהרזיה עלולה לפגוע בתוצאה הסופית והשמנה עשויה לשפרה (קליטת השומן מושפעת מהשינויים במשקל הגוף).

יתרונות

  • עיבוי הפין הן במצב מנוחה והן במצב זקפה
  • אין ביצוע של חתכים מה שמאפשר החלמה מהירה יותר
  • ניתוח שבוצע נכון לא ישפיע על הזקפה וחוזקה

חסרונות

  • לניתוח אין השפעה על אורך איבר המין
  • ישנן צלקות אשר מטשטשות לאחר זמן מה
  • שאיבת השומן הינה תהליך כואב יותר
  • מומלץ לבצע דיאטת השמנה (חסרון למי שההשמנה עלולה להפריע לו) לשיפור התוצאה הסופית

סיכונים וסיבוכים אפשריים

  • צלקות וגבשושיות באיבר המין
  • היווצרות זיהומים ודימומים באזור המנותח
  • פגיעה בכלי הדם
  • עיוותים ואי סימטריה בפין
  • הזרקה לא מקצועית עלולה לגרום לפגיעה בזקפה, אין אונות ובפוריות

יש להדגיש כי סיכונים אלה עלולים לקרות במקרים של הזרקה שבוצעה לא כהלכה. לכן, חשוב לבצע את הניתוח אצל רופא מוסמך ומנוסה בתחום (חשוב מאוד לוודא מראש את הניסיון שלו בניתוחים אלה ולא רק בתיאוריה).

החלמה

במידה ויש כאבים ניתן ליטול משככי כאבים. יש לנוח ולא לעשות אימונים ופעילות פיזית מאומצת כחודש לאחר הניתוח. כמו כן לא לקיים יחסי מין במשך חודש.

סגירת תפריט